Ruszamy z promocjami

Przygotuj się na wakacyjne wyjazdy

PROMOCJE SERWISOWE – NAWET DO -25% NA WYBRANE AKCESORIA I USŁUGI

Ceny mogą się różnić w zależności od modelu i wybranych pakietów, o szczegóły promocji pytaj naszych doradców.

PAMIĘTAJ O BEZPIECZEŃSTWIE

Układ hamulcowy – z czego się składa i jak o niego dbać?

Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy on naszych hamulców i ich stanu. To one są odpowiedzialne za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu – również w sytuacjach awaryjnych. Zaniedbanie tego systemu może skończyć się wydłużeniem drogi hamowania – a w efekcie – tragedią.

Układ hamulcowy składa się z całego zbioru elementów i dopiero prawidłowe funkcjonowanie każdego z nich, jest gwarancją sprawnego hamowania. W skład tego układu wchodzą:

  • klocki i tarcze hamulcowe,
  • pompa hamulcowa,
  • przewód ciśnieniowy,
  • przewód elastyczny,
  • zaciski hamulcowe,
  • pedał hamulca.

W praktyce istnieją jednak dwa typu układów hamulcowych. Mowa o układzie podstawowym (roboczym), który jest połączony z hamulcem oraz dodatkowym, czyli tzw. hamulcu ręcznym. Oba układy są od siebie niezależne, aby w razie uszkodzenia jednego z nich, drugi mógł przejąć jego rolę.

Kiedy serwisować hamulce?

Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia, że Twoje hamulce mogą wymagać serwisu, to nie ryzykuj i udaj się do warsztatu. Najczęstszymi sygnałami, jakie daje nam auto, mogą być drżenie kierownicy lub pedału hamulca. Zazwyczaj oznacza to zużycie klocków hamulcowych albo wygięcie lub odkształcenie tarcz. Piszczące hamulce również powinny zwrócić Twoją uwagę.
Innym niepokojącym sygnałem jest wydłużenie drogi hamowania lub „znoszenie” na bok podczas hamowania. Jedno i drugie może oznaczać zapowietrzenie się układu lub nierówną dystrybucję siły w układzie hamulcowym. Podczas serwisu, zawsze warto zwrócić uwagę na zużycie klocków i tarcz  hamulcowych oraz poziom płynu hamulcowego. Dzięki temu, będziesz mieć pewność, że Twoje auto Cię nie zawiedzie.

Hamulec to nie wszystko

Istnieje wiele systemów, które pomogą Ci w hamowaniu, np. ABS czy też reduktor siły hamowania. Pamiętaj jednak, że dodatkowe systemy mogą poprawić kontrolę nad pojazdem, ale nie zastąpią trzeźwej oceny sytuacji na drodze. W ostateczności, nawet najlepiej wyregulowany układ hamulcowy zacznie działać dopiero wtedy, kiedy decyzję o jego użyciu podejmie kierowca. Dosłownie chwila nieuwagi oznacza wydłużenie drogi hamowania od kilku do kilkunastu metrów. W takiej sytuacji, warto mieć pewność, że stan Twojego auta dodatkowo nie wydłuży tej drogi.

ZAPISZ SIĘ NA WIZYTĘ W SWOIM SERWISIE MAD MOBIL JUŻ DZIŚ!

Potwierdzam zapoznanie się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych. Jeżeli chcieliby Państwo na bieżąco otrzymywać najnowsze informacje związane z produktami i usługami Mad Mobil oraz mieć szybki dostęp do naszych ofert i promocji, a także brać udział w działaniach związanych z badaniem Państwa satysfakcji jako klienta marki Mad Mobil, prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Prosimy pamiętać, że macie Państwo prawo w każdym czasie cofnąć zgody.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Mad Mobil Sp. z o.o., moich danych osobowych w celach marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez markę Mad Mobil.

Wyrażam zgodę na przesyłanie mi przez Mad Mobil Sp. z o.o., informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez markę Mad Mobil środkami komunikacji elektronicznej (w tym, przez automatyczne systemy wywołujące oraz telekomunikacyjne urządzenia końcowe) na podany adres e-mail lub numer telefonu.
Back to top

W związku z niezależną od nas awarią sieci telefonicznej w Mad Mobil Rybnik
Prosimy o kontakt pod numerami:
533 941 941 - Salon Nissan
533 942 942 - Salon Suzuki
508 118 118 - Serwis
517 280 518