Aktualności

Najnowsze wiadomości

Nowy Nissan QASHQAI

Nowy Nissan QashqaiJuż na wiosnę 2021 roku zapowiedziana jest oficjalna premiera nowego Nissana Qashqai trzeciej generacji. Jego podstawą ma być nowa platforma CMF-C, opracowana przez Alians Nissan – Renault – Mitsubishi, będąca prawdziwą wizytówką zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych, technologii i innowacji. Wysoką jakość i wrażenia z jazdy z pewnością zapewni również opracowana przez Nissana nowatorska technologia napędu e-POWER, pozwalająca cieszyć się zaletami elektrycznego układu napędowego, bez obawy o niewystarczający zasięg.

Obecnie trwają testy prototypów, jednak już na tym etapie można powiedzieć, że nowy Qashqai po raz kolejny podniesie poprzeczkę w segmencie crossoverów, spełniając oczekiwania klientów wobec samochodu rodzinnego, który łączy w sobie wygodę, styl oraz wachlarz nowoczesnych rozwiązań technologicznych, dzięki czemu zachwyci zarówno kierowcę, jak i pasażerów.

Platforma CMF-C

Qashqai trzeciej generacji to pierwszy nowy model przeznaczony na rynek europejski, który wykorzystuje najnowsze rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne dostępne obecnie w branży motoryzacyjnej – platformę CMF-C. Głównym założeniem było zachowanie obecnych proporcji samochodu, jednocześnie oferując zwiększony komfort jazdy, poprawione właściwości jezdne znane z aut z wyższych segmentów, poprawę ogólnej wydajności pojazdu oraz najwyższy poziom bezpieczeństwa.
W konstrukcji zastosowano lżejsze materiały razem z zaawansowanymi technikami tłoczenia i spawania, co pozwoliło na zwiększenie trwałości i zmniejszenie masy. Wykorzystanie stali o bardzo wysokiej wytrzymałości (UHSS) wzrosło o 50%, dzięki temu zapewniając najwyższą możliwą wytrzymałość na rozciąganie w wrażliwych miejscach nadwozia. W produkcji użyto również spoiwa strukturalnego do wzmocnienia i wykonania połączeń o wysokiej wytrzymałości w miejscach, w których słupki przednie, tylne i środkowe łączą dach i płytę podłogową, a przednie i tylne drzwi, przednie błotniki oraz pokrywa przedziału silnika zostały wykonane z aluminium. W efekcie tych zabiegów powstał udoskonalony samochód, którego łączna masa nadwozia obniżyła się o 60 kg i zwiększyła sztywność o 40%.

Nowa konstrukcja zawieszenia i układu kierowniczego

Nowa platforma CMF-C umożliwiła również zoptymalizowanie układu kolumn MacPhersona na przedniej i tylnej osi. W modelu Qashqai z napędem na jedną oś, do wersji z 19-calowymi obręczami kół włącznie, w tylnym zawieszeniu zastosowano belkę skrętną. W wersji z 20-calowymi obręczami kół oraz we wszystkich wersjach z napędem na cztery koła zastosowano zaawansowane zawieszenie wielowahaczowe. Dzięki temu uzyskano również sztywność skrętną znaną z samochodów z wyższych segmentów i precyzyjniejszą pracę zawieszenia, zapewniając kierującemu stabilne prowadzenie i optymalną reakcję na ruchy kierownicą, a także dając mu większe poczucie pewności i komfortu podczas jazdy po drogach o nierównej nawierzchni.
Układ belki skrętnej oraz zmiany ustawienia sprężyn i amortyzatorów na pionowe pozwalają na zoptymalizowaną pracę w zakresie tłumienia nierówności drogi, kołysania nadwozia podczas zmian kierunku jazdy, cichej, a także bardziej komfortowej jazdy. Natomiast zaawansowane wielowahaczowe tylne zawieszenie oferuje najlepszą w klasie równowagę między komfortem jazdy a dynamiką reakcji. Jest ono teraz mocowane do ramy pomocniczej za pomocą tulei, które redukują hałas i wibracje przenoszone z drogi.
Ulepszone wspomaganie układu kierowniczego zapewnia bardziej precyzyjną reakcję, lepsze wyczucie pracy układu kierowniczego w okolicach centralnego położenia kierownicy, a także zmniejszenie tarcia.

e-POWER

Podczas projektowania nowego modelu inżynierom przyświecała idea Nissan Intelligent Mobility, efektem czego było wprowadzenie układu napędowego e-POWER. Ten unikatowy, ekologiczny i innowacyjny układ Nissana składa się z silnika benzynowego z alternatorem, falownika, wysokowydajnego akumulatora oraz silnika elektrycznego. Jest to jednak napęd całkowicie elektryczny, koła samochodu napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny, a silnik spalinowy pełni jedynie funkcję doładowywania akumulatora i nie jest połączony z kołami. Różnica między układem e-POWER, a w pełni elektrycznym samochodem polega na tym, że źródłem energii jest nie tylko akumulator, ale także silnik spalinowy. Dzięki temu zyskuje również przewagę nad większością systemów hybrydowych, gdzie zwykle silnik elektryczny o niskiej mocy jest wspomagany benzynowym.
Układ napędowy e-POWER pozwala cieszyć się połączeniem tego co najlepsze w każdym z systemów – zapewnia natychmiastowe i płynne przyspieszenie, tak cenione przez użytkowników pojazdów elektrycznych, oraz uzyskanie dodatkowej mocy pochodzącej z silnika spalinowego. Ponadto brak konieczności doładowywania akumulatora ze źródeł zewnętrznych zadowoli wszystkich wielbicieli długich tras. Dodatkowo, aby wspomóc ekologiczność systemu, zestaw akumulatorów litowych zamontowany pod podłogą i napędzany paskiem generator, umożliwiają odzyskiwanie energii podczas hamowania, dzięki czemu układ umożliwia automatyczne doładowanie akumulatora przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia i zapewnia zwiększenie momentu obrotowego przy przyspieszaniu.

Innowacje ukierunkowane na zwiększenie wydajności

Jednak elastyczny układ napędowy e-POWER to nie jedyne rozwiązanie, jakie zastosowali inżynierowie Nissana w celu poprawy wydajności nowego modelu Qashqai. Dwa dodatkowe udoskonalenia, które zasługują by zwrócić na nie uwagę, to płaska podłoga umożliwiająca płynny przepływ powietrza pod samochodem oraz aktywna osłona wlotu powietrza, której zadaniem jest optymalizacja parametrów aerodynamicznych pojazdu poprzez zamykanie przepływu powietrza przez chłodnicę, kiedy nie jest on potrzebny. Żaluzja kraty wlotu powietrza pozostaje zamknięta i otwiera się tylko wtedy, kiedy czujniki zasygnalizują zwiększone zapotrzebowanie na chłodzenie silnika.
Ponadto dzięki odpowiednio dopracowanej stylistyce przedniej części nadwozia tworzy się kurtyna powietrzna, która odpowiednio kieruje przepływem powietrza wokół pojazdu, w celu zmniejszenia oporu aerodynamicznego generowanego przez przednie koła.

Zmodernizowany system wspomagający kierowcę ProPILOT

Nowy Nissan Qashqai będzie oferował również udoskonaloną wersję systemu ProPILOT, który wspomaga kierowcę podczas jazdy, pomaga uwolnić się od stresu i poczucia zmęczenia w trasie.
Intuicyjny w obsłudze ProPILOT z Navi‑link może odpowiednio przyspieszać, bądź zwalniać, aby samochód zachowywał płynność jazdy na pasie autostrady, a w razie potrzeby, np. będąc w korku, potrafi sam się zatrzymać i, jeśli postój nie trwał dłużej niż 3 sekundy, automatycznie ruszyć. Dzięki współpracy kamery i układu kierowniczego, nowy system stara się pomóc utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, jednocześnie dostosowując zadaną prędkość, aby utrzymać bezpieczny dystans od poprzedzającego go obiektu.
ProPILOT będzie również w stanie dopasować się do warunków drogowych – może odczytać znaki drogowe i odpowiednio zareagować na dane dotyczące ograniczeń prędkości. System potrafi także reagować na dane z systemu nawigacji, np. zwalniając przed ostrym zakrętem lub zjazdem z autostrady. ProPILOT z Navi-link komunikuje się również z systemem wykrywania obiektów ruchomych oraz czujnikami monitorującymi strefę tzw. martwego pola widzenia, dzięki czemu może zainterweniować, aby zapobiec kolizji. Przykładem może być korekta kierownicy podczas zmiany pasa ruchu, gdy w strefie martwego pola znajduje się pojazd, ostrzeżenie o możliwości kolizji bocznej czy zatrzymanie samochodu, przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego, gdy wykryje poruszającą się przeszkodę.
System ProPILOT z Navi-link będzie dostępny już od wersji N-Connecta.

Inteligentne reflektory LED

W nowym modelu Nissana Qashqai znajdziemy zaawansowany układ reflektorów, działający inaczej niż do tej pory. Podczas jazdy kształt wiązki światła dostosowuje się do warunków drogowych i innych pojazdów. Reflektory zostały podzielone na 12 oddzielnych fragmentów, które automatycznie reagują na bieżącą sytuację – wygaszając jej fragmenty, aby nie oślepiać kierowców z naprzeciwka, lub emitując jaśniejszą wiązkę o szerszym kącie i większym zasięgu w celu doświetlenia drogi.

Back to top

W związku z niezależną od nas awarią sieci telefonicznej w Mad Mobil Rybnik
Prosimy o kontakt pod numerami:
533 941 941 - Salon Nissan
533 942 942 - Salon Suzuki
508 118 118 - Serwis
517 280 518